Telefonia VoIP w firmie

Co to jest VoIP?

Skrót VoIP oznacza technologię telefonii internetowej. Dzięki niej możliwe jest prowadzenie rozmów telefonicznych przy użyciu wyłącznie łącza internetowego. Po założeniu konta u odpowiedniego operatora możliwe jest również prowadzenie rozmów z abonentami zwykłej telefonii analogowej (np. numery stacjonarne TPSA) jak i abonentami telefonów komórkowych. Od operatora dostajemy również numer telefonu dzwoniąc, na który abonenci telefonii analogowej/komórkowej mogą nawiązać z nami połączenie. Największą zaletą wykorzystania technologii VoIP jest możliwość prowadzenia tanich rozmów zarówno na numery krajowe jak i zagraniczne. Ceny połączeń zagranicznych do większości państw rozwiniętych są porównywalne z cenami rozmów krajowych.

Wszystkie oferty zawierają w sobie szkolenie z obsługi wdrażanych rozwiązań.

Zadzwoń do nas i skorzystaj z darmowej konsultacji!

Konfiguracja bramek oraz telefonów VoIP

Do prowadzenia rozmów przy użyciu technologi VoIP niezbędne jest posiadanie odpowiednich urządzeń. Nasz firma specjalizuje się w konfiguracji urządzeń VoIP różnych firm. Pomożemy wybrać urządzenie odpowiadające Państwa wymaganiom funkcjonalnym jak i cenowym.

Telefony VoIP

Telefon VoIP jest to samodzielne urządzenia pozwalające na prowadzenie rozmów przy użyciu łącza internetowego. Wyglądem i działaniem przypominają one zwykłe analogowe aparaty telefoniczne.

Bramki VoIP klienckie

Bramka VoIP jest to samodzielne urządzenia pozwalające na prowadzenie rozmów przy użyciu łącza internetowego oraz dowolnego analogowego aparatu telefonicznego.

Bramki są szczególnie przydatne przy zamianie technologi analogowej na technologię VoIP. W pomieszczeniu w którym znajdowała się stara centrala wystarczy ustawić bramki i podłączyć je do starej infrastruktury telefonicznej w budynku. Zmiana nie będzie odczuwalna dla użytkowników będą oni wykonywać połączneia jak dotychczas. W naszej ofercie znajdują się zarówno tanie bramki z 1 lub 2 portami telefonicznymi (FXS) jak i bramki z 8, 16, i 24 portami FXS.

Bramki VoIP operatorskie

Bramki operatorskie pozwalają na podłączenie central do istniejącej infrastruktury analogowej (PSTN), cyfrowej (ISDN) lub komórkowej (GSM). Dzięki nim można doprowadzić sygnał od starego operatora do nowoczesnej centrali VoIP. Rozwiązanie to jest stosowane gdy klient chce używać VoIP oraz jednocześnie zachować stara infrastrukturę na nowej centrali.

Bramki VoIP operatorskie nadają się też jako łącze zapasowe i/lub alarmowe w obiekcie gdzie znajduję się centrala VoIP. Dzięki temu osiągany dywersyfikację połączeń i w przypadku problemów z głównymi kanałami telefonicznymi pozostaje nam zawsze dostępny kanał alarmowy.

Zadzwoń i skorzystaj z darmowej konsultacji!

Konfiguracja oraz administracja centralą telefonii VoIP

Centralki telefonii VoIP są odpowiednikiem analogowych central telefonicznych. Posiadają one wszystkie ich funkcje oraz wiele nowych możliwości.

Główne funkcjonalności centrali VoIP to:

  • możliwość przekazywania (transferu) połączeń na dowolny numer telefonu (z zapowiedzią i bezpośrednio),
  • możliwość obsługi wielu numerów telefonów stacjonarnych,
  • możliwość prowadzenia wielu rozmów w tym samym czasie niezależnie od ilości posiadanych numerów telefonów stacjonarnych,
  • możliwość sporządzenia dokładnych historii połączeń przychodzących, wychodzących oraz wewnętrznych,
  • możliwość wykorzystania automatycznych zapowiedzi (IVR) znanych z bankowych telefonicznych serwisów transakcyjnych,
  • możliwość obsługi poczty głosowej wysyłanej automatycznie na adres e-mail,
  • możliwość kolejkowania połączeń: klienci zamiast sygnału zajętości słyszą muzykę czekając na połączenie z konsultantem,
  • możliwość nagrywania rozmów prowadzonych przez użytkowników/pracowników,
  • możliwość współpracy z systemami komputerowymi firmy, co pozwala np. na automatyczne rozpoznawanie klienta po jego numerze telefonu,

Centralka może być uruchomiona jako osobne, dedykowane urządzenie, bądź zainstalowana na posiadanym już serwerze pracującym pod kontrolą systemu operacyjnego Linux.

Integracja/dostosowanie oprogramowania do pracy z centralami VoIP

Świadczymy usługi dostosowania oprogramowania do central VoIP. Obsługiwane przez nas centrale to:

  • Asterisk PBX (oraz pochodne) - tworzymy indywidualne dialplany oraz integrujemy oprogramowanie zewnętrzne za pomocą protokołów AGI oraz AMI.
  • Sprzętowe centrale firmy Slican - integrujemy oprogramowanie zewnętrzne z wykorzystaniem protokołu CTIP po TCP/IP.
Centrale Slican
  • Sprzętowe centrale firmy Platan - integrujemy oprogramowanie zewnętrzne z wykorzystaniem protokołu PCTI po TCP/IP.
Centrale Platan

Przykładem możliwości integracyjnych central VoIP jest nasze oprogramowanie esysTaxi: Internetowego Systemu Taxi

Już dziś skorzystaj z darmowej konsultacji!