Telefonia VoIP i tradycyjna w jednym aparacie

Coraz więcej osób rozważa możliwość wykorzystania telefonii VoIP zarówno w domu jak i w firmie. Przejście na telefonię VoIP pozwala na osiągnięcie znacznych oszczędności w opłatach z połączenia telefoniczne, a w szczególności w opłatach za połączenia międzynarodowe oraz wewnątrz firmy (np. między pracownikami odległych działów)

Dlatego, też w niniejszym artykule przedstawimy sposób przejścia na telefonię VoIP, który będzie wymagał małych nakładów finansowy. Wszystkie wykorzystywane do tej pory linie telefonii tradycyjnej wraz z ich numerami zostaną zachowane. Użytkownicy będą w stanie odbierać rozmowy przychodzące zarówno z linii tradycyjnych jak i z kont telefonii internetowej (VoIP). Zostanie również zachowana możliwość dzwonienia przy pomocy obu tych linii. A wszystko to przy pomocy jednego urządzenia.

Jakie urządzenia są niezbędne?

Aby było możliwe dzwonienie poprzez telefonię VoIP niezbędne jest urządzenie zwane telefonem VoIP. Do takiego urządzenia podłączamy wtyczkę dostępu do Internetu. Takie urządzenie pozwala jednak wyłącznie na prowadzenie rozmów przy pomocy telefonii VoIP. Natomiast, aby możliwe było korzystanie również z linii tradycyjnej niezbędny jest zakup telefonu VoIP posiadającego możliwość podłączenia do gniazdka telefonicznego. Dzięki temu urządzeniu, do którego możemy podłączyć linie telefonii tradycyjnej, możliwe jest wykonywanie oraz odbieranie połączeń zarówno poprzez linię telefonii tradycyjnej jak i konto VoIP.

Gdzie mogę zakupić takie urządzenia?

W naszej ofercie dostępne są takie urządzenia (również bezprzewodowe: DECT). W cenie zakupu zawarta jest wykonywana na życzenie klienta konfiguracja konta VoIP zakładanego przez nas na platformie operatora VoIP. Tak skonfigurowana telefonu po podłączeniu pozwala od razu na wykonywanie oraz odbieranie połączeń. Istnieje również możliwość konfiguracji urządzenia pod posiadane już przez klienta konto VoIP po dostarczeniu przez niego odpowiednich danych.

W momencie kiedy klient zamawia 3 lub więcej telefonów konfiguracja oraz instalacja ich w lokalu klienta, na terenie Koszalina, wykonywana jest za darmo. W przypadku wykonywania wdrożenia większej ilości urządzeń w firmach istnieje możliwość darmowego przygotowania oferty wdrożeniowej oraz negocjacji cen.

Kto będzie mógł do mnie dzwonić?

Proponowane przez nas telefon pozwala zarówno na odbieranie połączeń przychodzących skierowanych na linie telefonii tradycyjnej (analogowej) jak i odbieranie rozmów przychodzących na konto VoIP. Proponowane przez nas konta VoIP dostępne na platformie operatora VoIP posiadają przypisane numery telefoniczne telefonii tradycyjnej, co pozwala na odbieranie połączeń zarówno z tradycyjnych sieci stacjonarnych jak i komórkowych. Wystarczy wybrać standardowy numer telefoniczny z dowolnej strefy numeracyjnej. Dostępna jest również strefa o początku 94 odpowiednia dla numerów znajdujących się na terenie Koszalina. Dzięki temu osoby dzwoniące ze strefy koszalińskiej na konto VoIP z telefonii tradycyjnej zapłacą jak za połączenie lokalne.

Jak zadzwonić przez VoIP?

Dostarczane, skonfigurowane przez nas telefony, domyślnie realizują połączenia poprzez konto VoIP. Na przykład, wybierając z klawiatury telefonu w sposób tradycyjny nasz numer kontaktowy 948880909 połączenie zostanie zrealizowane poprzez konto VoIP. Aby zadzwonić na numery międzynarodowe należy wybrać również tak jak w przypadku telefonii tradycyjnej: 00<prefiks_kraju><numer>. Dla naszego przykładu będzie to: 0048948880909.

Jak zadzwonić przez linie tradycyjną?

Zaleznie od modelu telefonu VoIP wybranie numeru w określony w instrukcji sposób spowoduje realizacje połączenia przez trdycyjna linię analogową. Na przykład: w pewnych modelach aby zadzownić na numer 948880909 przez linie telefoniczną nalezy wybrac numer 948880909#0.

Gdzie mogę otrzymać konto VoIP?

Na rynku dostępnych jest wielu operatorów udostępniających konta VoIP. Każdy operator posiada inne warunki prowadzenia konta oraz opłaty. Klient zakupując bramkę ma możliwość wyboru dowolnego operatora.

Operator VoIP udostępnia rozliczenia pre-paid, co oznacza, że nasze konto musimy doładować zanim będziemy mogli wykonywać połączenia telefoniczne (zupełnie jak w telefonii komórkowej na kartę). Operator VoIP posiada najtańsze stawki za połączenia telefoniczne dostępne na rynku.

Jak dokonać zakupu?

Aby dokonać zakupu wystarczy zadzwonić na nasz numer kontaktowy tel:948880909 bądź napisać e-mail na biuro+www@esyscoder.pl podając w treści podstawowe informacje na temat instalacji oraz numer telefoniczny pod którym będziemy mogli się skontaktować w celu omówienia szczegółów instalacji.